اخبار فناوری اطلاعات | Information Technology News

اخبار فناوری اطلاعات
مهدی

مایکروسافت: درباره دنیای open source و لینوکس اشتباه می‌کردیم

مایکروسافت اخیرا به‌ شکلی وسیع از موضوع متن‌باز یا open source حمایت می‌کند، سال‌های پیش بستر linux را «سرطان» خطاب کرده بودند. آنها اخیرا به‌ اشتباه خود اعتراف کرده‌اند.

microsoft به‌ تازگی  به اشتباه بودن دیدگاه‌های خود درباره‌ی متن‌باز (Open Source) پی برده است.  این شرکت سال‌های زیاد و در موقعی که بر بازار رایانه‌های pc یا دسکتاپ تسلط داشت، در حال مبارزه‌ با دنیای متن‌باز و  سیستم عامل لینوکس بود. استیو بالمر، مدیرعامل قبلی مایکروسافت، پلتفرم لینوکس را به بیماری سرطان تشبیه کرده بود و در نقل‌قولی معروف گفته بود: «لینوکس تومور سرطانی است که خودش را به هر چیزی که لمس کند می‌چسباند؛ به‌ طوری که مالکیت معنوی آن را در اختیار دارد. سیاست‌های  اخیر مایکروسافت نشان می‌دهد این شرکت برخی از دیدگاه‌های سنتی و کهنه اش را تغییر داده است بطوری که امروزه از شرکت مایکروسافت به‌عنوان  یکی از بزرگ‌ترین شرکتهای مشارکت‌کننده در پروژه‌های مربوط به دنیای open source یا متن باز یاد می‌شود.

از فعالیت ها و پروژه های مایکروسافت در زمینه متن باز میتوان به متن باز نمودن پاورشل و ایجاد شل لینوکس در ویندوز 10 اشاره نمود

مطلب بعدی کامپیوتر کوانتومی بدست گوگل ساخته شد
Print
1434 رتبه بندی این مطلب:
4.3

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x