مقالات شبکه | Network Articles

مقالات سیسکو پردازش

در سایت سیسکو پردازش، افتخار آن را داریم تا با مقالات آموزشی و شرح تکنولوژی های جدید در حوزه شبکه و دیتاسنتر و  خدمات ارائه شده در CiscoPardazesh گامی هر چند کوچک در افزایش دانش آی تی در بین علاقمندان برداریم. موضوعات قابل بررسی :

  • مشخصات و انواع سوئیچ های سیسکو
  • شرح مفهموم مجازی سازی و انواع مجازی سازی در دیتاسنتر
  • اصول طراحی شبکه در لایه های مختلف شبکه
  • معرفی شرکت vmware و محصولات آن
  • آموزش شبکه مفاهیم شبکه SAN
  • تکنولوژی های مرتبط با فیبر نوری
  • معرفی سرورهای hp
  • معرفی انواع سیستم عامل ویندوز سرور
فهرست مقالات شبکه
مهدی

تفاوت انواع کابل فیبر نوری OM1,OM2,OM3 و OM4

در هنگام تهیه و خرید کابل فیبر نوری ممکن است به اصطلاحی به نام OM روی جعبه یا کاور کابل فیبر نوری برخورد کنیم که در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. OM که مخفف Optical Mode میباشد و فقط برای کابلهای مالتی مد فیبر نوری بکار میرود استانداردی ست که تحت نام ISO/IEC 11801 تعریف شده و انواع کابل فیبر نوری را بر اساس فرکانس کاری مورد استفاده و مسافتی که کابل پشتیبانی میکند تقسیم بندی میکند. این تقسیم بندی کابل ها را به چهار گروه OM1,OM2,OM3 و OM4 دسته بندی کرده که هر کدام مشخصات خود را دارند.

مشخصات کابل فیبر نوری OM1

این کابل نارنجی رنگ بوده، دارای هسته 62.5 میکرومتر میباشد، تا مسافت 300 متر را پشتیبانی میکند و در سالهای دور یسشتر مورد استفاده بوده است.  برای دسترسی به سرعت 10G حداکثر فاصله 33 متر را پشتیبانی نموده و برای دسترسی به سرعت یک گیگابیت حداکثر تا فاصله 275 متری قابل اطمینان است. این نوع کابل بیشتر برای شبکه های محلی با سرعت 100 مگابیت یا شبکه های fast ethernet تا سرعت یک گیگابیت بکار میرود.

مشخصات کابل فیبر نوری OM2

 هسته این نوع فیبر 50 میکرومتر بوده و برای دسترسی به سرعت 100 مگابیت تا فاصله 2 کیلومتر را پشتیبانی میکند. تا فاصله 550 متری سرعت یک گیگابیت را ارائه کرده و برای سرعت 10G فقط تا فاصله 82 متری را پشتیبانی مینماید.

مشخصات کابل فیبر نوری OM3

 هسته این نوع فیبر 50 میکرومتر بوده و برای دسترسی به سرعت 100 مگابیت تا فاصله 2 کیلومتر را پشتیبانی میکند. تا فاصله 550 متری سرعت یک گیگابیت را ارائه کرده و برای سرعت 10G فقط تا فاصله 300 متری را پشتیبانی مینماید. پشتیبانی از سرعت 40G و 100G در این نوع کابل وجود دارد

مشخصات کابل فیبر نوری OM4

 هسته این نوع کابل نیز مانند کابل OM2 و OM3، پنجاه میکرومتر بوده و برای دسترسی به سرعت 100 مگابیت تا فاصله 2 کیلومتر را پشتیبانی میکند. تا فاصله 1000 متری سرعت یک گیگابیت را ارائه کرده و برای سرعت 10G  تا فاصله 550 متری را پشتیبانی مینماید. پشتیبانی از سرعت 40G و 100G در این نوع کابل وجود دارد.

 

برای دریافت خدمات مربوط به فیبرنوری (تست OTDR، خدمات پسیو فیببرنوری و فیوژن فیبر نوری) با ما در تماس باشید.

مطلب قبلی دستگاه فیوژن فیبر نوری Sumitomo T-71C
مطلب بعدی مودم وایرلس
Print
13713 رتبه بندی این مطلب:
4.3

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x